On the road again

17 juni 2023 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

I’m going to Jackson, I’m gonna mess around zongen Johnny en June, dus we gaan naar Jackson (TN). Maar behalve een heel mooi Greyhound busstation is er weinig te zien. Laten we het er maar op houden dat dit in de jaren zestig anders was.

Van Jackson rijden we over de Tina Turner highway naar Nutbush. Na de route 66, de hunebed Highway kunnen we deze route natuurlijk niet links laten liggen. Uiteraard zo als de tekst in het liedje al zegt is dit on Highway number 19. Nutbush heeft maar 256 inwoners en het is oprecht knap dat Tina hier een liedje over heeft weten te schrijven, want er is letterlijk niks. En dan te bedenken dat je hier opgroeit en later in stadions vol mensen optreedt.

Laatste stop vandaag is Memphis, we rijden door de verlaten buitenwijken met vervallen huizen naar het centrum. Dit is wel even een andere binnenkomst dan Nashville. Ik ben benieuwd wat Memphis ons gaat brengen, maar daar moeten we nog een dagje op wachten want morgen hebben we rustdag en gaan we de hele dag aan het zwembad liggen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl