Beale Street Memphis

17 juni 2023 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Na een heerlijk dagje aan het zwembad zijn we ‘s avonds Beale Street in geweest. De straat waar de Rock & Roll is ontstaan en waar mannen als BB King, Elvis, Jerry Lee Lewis en vele anderen hun carrière zijn begonnen.

Beale Street is vergeleken met Broadway in Nashville een kleinere straat met panden van twee verdiepingen. De straat wordt ‘s avonds afgesloten voor verkeer. De eerste bar die we induiken bestaat uit een voorgevel van een pand, maar daar achter is alles gesloopt dus zitten we in een binnentuin. Het bandje speelt veel soul en wanneer ze pauze houden vertrekken we naar de volgende. Ditmaal zitten we buiten aan picknicktafels tussen twee panden in. Als we net zitten, gaat de band pauze houden, dus na een biertje houden we het voor gezien. Dan naar de beroemde BB King Blues Bar. De band heeft pauze maar gaat zo weer spelen zegt een dame bij binnenkomst. De band speelt modernere nummers in het R&B genre. Als we net ons biertje op hebben gaat de band al weer met pauze, het valt ons op omdat in Nashville bands uren achter elkaar doorspelen. Eenmaal buiten zien we dat mensen bij binnenkomst van de straat standaard al worden gefouilleerd en een armbandje om krijgen ook is er veel politie op de been, gelukkig beïnvloedt dit de goede sfeer niet. Alles was heel gemoedelijk.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frank:
    18 juni 2023
    Het lijkt mij zo gaaf als je een van die bands later een keer in Luxor ziet spelen.
  2. Marije:
    20 juni 2023
    Ja, dat dacht ik ook al. Al zie ik dat met Doubleshot niet gebeuren😂
  3. Yojoh. S:
    19 juni 2023