Memphis

18 juni 2023 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Lekker uitgerust na een dag aan het zwembad beginnen we vandaag aan de dag met een wafel en een bagel met creamcheese. We gaan vandaag naar het National civil rights museum dat gevestigd is in het Lorrain Motel, de plek waar Martin Luther King is vermoord op 4 april 1968.

De expositie begint over de slavernij vanaf 1600, over de afschaffing in 1865 na de burgeroorlog, tot de dood van Martin Luther King in 1968 die zich inzetten voor gelijke rechten. Heel indrukwekkend om te zien hoeveel, vooral zwarte jonge mensen, zich met gevaar voor eigen leven hebben ingezet om gelijke rechten te krijgen. En dat uiteindelijk in 2008 de eerste zwarte president word verkozen.

Stop twee vandaag is iets minder heftig, we gaan naar de Sun Studio, de studio waar in de jaren 50 de Rock&Roll is ontstaan, eigenlijk door een liedje van Ike Turner maar serieus op de kaart gezet door Elvis. Ook andere grootheden hebben platen gemaakt in deze studio zoals Howlin Wolf, BB King en Jerry Lee Lewis en in de jaren 80 natuurlijk U2 met hun Rattle and Hum album. Erg leuke rondleiding gehad met veel informatie. Bijzonder om hier te mogen rondlopen.

1. Tanja:
    ✌🏻😘
  2. Frank:
    20 juni 2023
    Iets anders dan een keer in je leven Mekka te zien.
  3. Yojoh. S:
    20 juni 2023
    Leuk hoor maar de ochtend met een wafle en bagel beginnen
  4. Yojoh. S:
    20 juni 2023
    Een wafel en bagel oeps je herkend het balkon
  5. Bianca Devries:
    20 juni 2023
    Ja, die rondleiding is top! Leuk hoor, begint al weer aardig te kriebelen 🤠 nog ruim 2,5 maand geduld 🫣😉🎶
  6. Nancy:
    22 juni 2023
    Zo wat een bijzondere ervaringen om op deze plekken te zijn geweest.