Maryborough - Bargara

10 februari 2020 - Queensland, Australië

Het lijkt vanochtend droog te blijven dus we gaan lekker een potje golfen in Maryborough. De baan is extreem nat dus de eigenaar laat ons met z’n 2-en spelen voor het tarief van 1 persoon. En gelijk heeft hij, er staan flinke plassen in de baan. Dat in combinatie met de zon zorgt er voor dat het flink broeierig is en Peter en ik staan te zweten als twee otters. Wanneer we er 9 holes op hebben zitten vraag ik de eigenaar of het altijd zo heet is hier? Volgens hem was dit niet het geval maar hij was sinds een jaar verhuist uit Darwin en daar hadden ze wel dat broeierige weer. Toch stond deze man ook te zweten.

Even later gaan we voor de lunch terug naar het centrum van Maryborough, opgericht in 1847. Het is een leuk klein stadje met veel pandjes uit eind 19e begin 20ste eeuw. Ook komt de schrijver van de Mary Poppins boeken hier vandaan. Dat is te zien aan de verkeerslichten voor voetgangers: het poppetje is Mary Poppins,

Na de lunch rijden we naar Bargara, wanneer we bijna op de plaats van bestemming zijn zien we zowaar van dichtbij twee kangoeroes. Er rijdt niemand op de weg dus kunnen we de auto stil zetten en de beesten even rustig bekijken, wat een mooie beesten. We verblijven in een soort stacaravan met een veranda aan de voorkant, waarvandaan we de zee kunnen zien. Na al dat gezweet vandaag ga ik voor het eerst deze vakantie in de zee zwemmen, het water is heerlijk warm maar wel erg troebel van alle regen die is gevallen. Morgen gaan we de hele dag snorkelen ik hoop dat het water dan wat helderder zal zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lieneke:
    10 februari 2020
    Dus je GVB kwam van pas en eindelijk droog weer. Ik hoop zo voor jullie dat het morgen ook droog weer is en het water helder. Zit er airco in die caravan? Fijn dat jullie ons zo op de hoogte houden hoor. XXL
  2. Nancy:
    10 februari 2020
    Wat leuk die Mary Poppins stoplichten en kangaroes in het wild.
    Veel plezier met snorkelen. Inderdaad hopen dat het water weer helder is . zou jammer zijn als je niet zo veel kunt zien. Veel plezier jullie. X
  3. Chris:
    👍😘
  4. Frank:
    10 februari 2020
    Toch zie ik dat jullie ook genieten, gelukkig maar.
  5. Tanja:
    11 februari 2020