Van Gold Coast naar Maryborough

9 februari 2020 - Maryborough, Australië

De weersvoorspellingen voor vandaag zijn nog steeds niet al te best dus besluiten we zo ver mogelijk naar het noorden te rijden zodat we dat morgen niet hoeven te doen, mocht het dan droog zijn. We beginnen de rit weer met hevige regen- en hoosbuien maar naarmate we meer richting het noorden komen zien we ook steeds meer blauwe lucht.

We lunchen in een klein dorpje Yandina, bij een soort snackbar waar blijkbaar het hele dorp luncht, want voor zo’n klein dorpje is het er flink druk. We merken dat we nu in een ander klimaat terecht zijn gekomen, we zweten ons kapot terwijl we niks doen. Wat ons opvalt is dat we regelmatig Australiërs op blote voeten tegen komen, niet alleen in dit kleine dorpje maar ook al in Sydney.

Na een uur of vijf rijden komen we aan in Maryborough bij ons motel. Van buiten ziet het er mooi uit met gietijzeren versiersels in Victoriaanse stijl. We worden vriendelijk onthaald door de eigenaresse die ons alle ins en outs verteld van het motel. Er zit een klein zwembadje bij waar ik dankbaar gebruik van maak en wasmachines waar we onze kleding kunnen wassen.

De avond valt hier vroeg in dus we lopen helaas in het donker naar het dorp. We zien onderweg prachtige gebouwen en besluiten morgen bij daglicht nog maar even een rondje te gaan lopen. Het is 7 uur ‘s avonds en het dorp is compleet uitgestorven omdat het zondag is zijn ook nog eens de meeste restaurants dicht. Op aanraden van de eigenaresse gaan we eten bij “de club”. We moeten ons eerst aanmelden bij de balie, we krijgen een lidmaatschap voor een dag en dan mogen we gaan eten. We komen terecht in een hele grote ongezellige zaal waar vooral bejaarden zitten. Er ligt van die groezelige Las Vegas vloerbedekking op de grond en er staan overal stalen tafeltje en stoelen. Er is een lopend buffet en je kan a la cart eten. Peter besteld de roast van de dag en ik ga nog een keer voor de Barramundi. We kijken onze ogen uit in deze zondagavond uitgaansgelegenheid voor de mensen uit de buurt. Achterin de zaak zit nog een cafeetje waar je kan snookeren en ruimtes waar je kan gokken. Ik waag ook nog een gokje met de grijparmmachine en win drie kleine chocoladerepen.

1. Chris:
    9 februari 2020
    Haha, geweldig! Dat maak je toch ook niet alle dagen mee....
    Hopelijk vanaf nu beter weer! Enjoy!
  2. Tanja:
    You Lucky basterd :-)
  3. Lieneke:
    10 februari 2020
    Lekker toch op blote voeten lopen, heb ik zeker Australisch bloed door de aderen stromen ;-)
  4. Yojoh. S:
    Geniettttten.