Van Eden naar Huskisson

3 maart 2020 - Huskisson, Australië

Vandaag weer een lange reisdag voor de boeg en het is de hele dag grijs bewolkt. Dus we besluiten er ook een hele lange reisdag van te maken. Je kan hier namelijk toeristische routes rijden. Op borden langs de weg wordt aangegeven welke toeristische route je rijdt en hoeveel kilometer het is. Je blijft wel richting je bestemming rijden maar met een omweg. We besluiten meteen de eerste toeristische route te pakken, deze is meteen 91 kilometer maar kost al met al maar een half uur extra reistijd.

We worden beloond met prachtige uitzichten over de oceaan afgewisseld met heuvelachtige groene landschappen en brede rivieren. Die brede rivieren mogen we elke keer oversteken over kleine houten bruggetjes. We stoppen in Bermaqui voor een bakje koffie bij de visboer. Op het terras kijken we uit over de haven waar net een vissersboot zijn lading aan het uitladen is. De vis bij de visboer ziet er zo goed uit, dat we daar ook maar even wat van snoepen.

Onderweg komen we regelmatig een rij met brievenbussen tegen, van boerderijen uit de omgeving. Ik vind dat erg grappig want ze gebruiken allerlei verschillende voorwerpen als brievenbus. Zoals er in Nederland altijd onbruikbare spullen in de tuin word gezet met een plantje er in, maken ze er hier een brievenbus van. Voor deze rij zijn we speciaal even terug gereden, het is o.a. een toiletpotje en een magnetron, wat moet het geweldig zijn om hier postbode te zijn.

Na onze toeristische route van 91 kilometer pakken we de volgende toeristische route want deze gaat langs een kaasfabriek. We komen in een heel klein dorpje terecht met huisjes uit de 19e eeuw, allemaal opgeknapt midden tussen de groene heuvels. Ik denk zinloos om te vermelden maar uiteraard kopen we daar kaas.

Na een lange dag rijden komen we aan in Huskisson een dorpje aan Jervis Bay, een prachtige baai met hele witte stranden en licht blauwe zee. Helaas regent het morgen de hele dag en zal ons mooie stranddag erbij inschieten.

1. Nancy:
    4 maart 2020
    Wat zonde dat het zo'n grijze dag blijft. Wel mooi dat je dan een toeristische route kunt maken met de auto. Veel plezier nog.
  2. Frank:
    4 maart 2020
    Ik vermoed dat die brievenbussen ook iets over de bewoners zegt, leuk dus.
    Is deze route de leukste of mooiste tot nu toe? Die indruk heb ik wel, meer charme.
  3. Randi:
    4 maart 2020
    Zo'n brievenbus is een mooie aanvulling op jullie kerstornamenten in de tuin.
  4. Yojoh. S:
    5 maart 2020