Melbourne

29 februari 2020 - Melbourne, Australië

Vandaag hebben we Melbourne verder verkend. Ook in deze stad wisselen oude en nieuwe panden elkaar af, maar minder dan in Brisbane. Er hangt een geweldig relaxte sfeer en ook wij beginnen ingeburgerd te raken en roepen tegen mensen ook vaak: no worries mate. In het begin moesten wij daar erg aan wennen, dan bestelde je wat te eten en dan werd er tegen ons gezegd: no worries, dan ga je je toch zorgen maken. Hahaha.

Rond lunchtijd hebben we een mooie wandeling over de South Bank gedaan met een mooi uitzicht over de stad. Het was heerlijk weer dus ook lekker in het zonnetje geluncht op de boulevard. In de middag zijn we naar de wijk Fitzroy gegaan, een wijk met allemaal leuke kleine boetiekjes, restaurantjes en barretjes.

We hebben daar gegeten bij Charcole Lane, een restaurant waar jonge Aboriginals met een moeilijke jeugd werken om een vak te leren en daarna een plaats in de maatschappij te kunnen innemen. Ook de kaart is Australisch en dat maakt ons natuurlijk wel nieuwsgierig. We bestellen vooraf een plateau met verschillende gerechtjes. Peter neemt als hoofd de Wallaby en ik de Emoe. Wanneer het hoofdgerecht wordt geserveerd, krijg ik in het Nederlands uitleg over mijn gerecht. De jongen die hier werkt is namelijk een Nederlander en net verhuist uit Darwin naar Melbourne. Het eten is allemaal erg lekker een goede afsluiter voor Melbourne.

1. Yojoh. S:
    3 maart 2020