Snorkelen bij Lady Musgrave Island

11 februari 2020 - Bargara, Australië

Vanochtend moesten wij om 05:15 uur opstaan, het begon net licht te worden en tot onze verbazing was heel Australië al wakker. Mensen zijn aan het fietsen, wandelen en hardlopen, laten de hond uit en werken zelfs al in de tuin. hahahah, en wij maar denken dat wij wel als eerst wakker zouden zijn.

Vandaag gaan we snorkelen bij Lady Musgrave Island, het zuidelijkste puntje van de Great Barrier Reef. We varen met een boot waar zeker 300 man op past (we zijn maar met een man of 40) in een kleine 3 uur naar het eiland. Het water is ‘s ochtends redelijk ruw waardoor een aantal mensen wat last heeft van zeeziekte. Eenmaal aangekomen bij het eiland zien we een soort baai van koraal met twee eilandjes. Het water in de baai is extreem rustig en op de koraalrand zie je golfen rollen. Een prachtig gezicht zo midden in de oceaan. Als eerst worden we met een klein bootje met een glazen bodem er in naar het eilandje gevaren. Door de bodem heen zien we heel veel verschillende soorten koraal maar ook schildpadden, mooie vissen en een rifhaai. Op het eilandje aangekomen verteld een bioloog ons van alles over de vogels die er leven en de bomen die er staan. Na een goede lunch op de grote boot is het tijd voor ons om te gaan snorkelen. Gelukkig breekt de zon een beetje door waardoor de onderwaterwereld er mooier uit komt te zien. Door de zware regenval van de laatste dagen is het water ietwat troebel en dat is erg jammer. Toch zien we zelf ook de schildpadden en ontelbare vissen zwemmen en koraal zo dichtbij dat je het kan aanraken.

Op de terugweg breekt de zon helemaal door en zitten wij lekker op het bovendek in de zon, in ons eentje. De rest ligt binnen te slapen.

‘s Avonds gaan we eten bij Casablanca on see. Op de kaart staan Spaanse tappa’s, Italiaanse pizza’s en pasta’s. Het is ons al vaker opgevallen dat de verschillende Europeaans keukens door elkaar worden gehaald. Zo kan je een Griekse salade krijgen bij de Italiaan en bij de Turk hing een poster van Amsterdam met een tram uit Istanbul???? Maar we eten vanavond beide een heerlijke pasta. Ik ravioli met ricotta en spinazie in een roomsaus van champignons en spekjes en Peter tagliatelle met knoflookolie, garnalen en mosselen.

1. Frank:
    12 februari 2020
    Dit maakt de vorige dagen toch weer goed. Mooie foto's en leuk verhaal.
  2. Roos:
    12 februari 2020
    En hoe ging het met jouw zeeziekte, Marije?

En prachtige blauwe luchten ;-)
  3. Tanja:
    Finding Nemo, heel nice!!! Xx
  4. Marije:
    @Roos. Gelukkig goed😂
  5. Chris:
    12 februari 2020
    Haha, was ik ook al benieuwd naar! Ook andere ervaringen op de boot, hè? 😤
    Maar het klinkt geweldig. Dit is vakantie!
  6. Lieneke:
    12 februari 2020
    Ook een bijzondere ervaring 's morgens vroeg zoveel activiteiten te zien. En heerlijk eindelijk geen regen. XXL
  7. Yojoh. S:
    12 februari 2020
    Wat een ervaring mooi hoor
  8. Gr. Pa en Deb:
    12 februari 2020
    geweldig he de onder water wereld, we hebben daar ook mooie herinneringen aan zonnige dagen verder. xxx
  9. Nicole:
    19 februari 2020
    Wat heerlijk allemaal!! Jullie zien er happy uit!