2e dag Sydney

3 februari 2020 - Sydney, Australië

We hebben vannacht enorm veel regen gehad maar in de loop van de ochtend zou het droog worden. Dus we besluiten om vandaag naar het Opera House te gaan, het symbool van Sydney. Daar aangekomen met de trein breekt de lucht open en zien we een mooie blauwe lucht. Gelukkig hebben we onze zomerse kleren aan want het wordt ook meteen broeierig warm. Nadat we het Opera House hebben gezien nemen we de veerboot naar Manly, dit is een trip van ongeveer een half uur en zo kunnen we vanaf het water mooi Sydney bekijken. Manly is een van de buitenwijken van Sydney met een prachtig strand, echt een wijk om een strandvakantie te vieren.

Maar wij gaan terug naar het centrum van Sydney om de wijk the Rocks (een van de oudste wijken van Sydney) te bekijken. Hier en daar zien we mooie pakhuizen uit laat 1800 maar het is vooral erg toeristisch en dat spreekt ons beide niet aan. We besluiten George Street een eind af te lopen. Dit is de eerste grote straat van Sydney, waardoor je nog veel oude gebouwen ziet maar ook nieuwe panden.

Nadat we moe maar voldaan een biertje op ons dakterras hebben gedaan zijn we gaan eten bij Macelleria. Dat is “The butcher that cooks for you”. Kortom, je zoekt een lekker stuk vlees uit en dat wordt voor je bereid. Erg lekker. Ondertussen is het keihard gaan waaien, dus hebben we ons na het eten naar huis laten waaien.

1. Chris:
    3 februari 2020
    Klinkt goed, hoor. Jammer dat sommige stukken zo toeristisch zijn maar daar ontkom je waarschijnlijk niet aan. En zolang het maar 's nachts blijft regenen, prima! Heel veel plezier!
  2. Lieneke:
    4 februari 2020
    Gaaf om vanaf het water Sydney te zien lijkt me. Is het zeewater aangenaam, kun je zwemmen? Zie je daar ook oma met de hele familie aan tafel onder een party tentje zoals in Spanje? Jullie zijn alweer actief bezig, leuk hoor. XXL
  3. Frank:
    4 februari 2020
    Leuk stukje. Ik mag toch aannemen dat jullie ook een operavoorstelling hebben bijgewoond?
  4. Lieneke:
    Btw Moppie is erg aanhankelijk, lief. X
  5. Frank:
    4 februari 2020
    Fr: Mooie verbouwde pakhuizen en leuke straten, lekker sfeertje.
    Is het normale leven een beetje te betalen? Of komen ze rond met allemaal dubbele banen?
    Je hebt het over "jullie dakterras", super. Foto?
  6. Roos:
    4 februari 2020
    Wat Frank zegt; ben ook erg benieuwd naar jullie dakterras 😉🙃
  7. Nicole en Peter:
    4 februari 2020
    Leuke verhalen! Ga zo door en idd foto van(af) dakterras graag 🥴 en oh ja, hier regent het ook 😝😝😝😝😝😝
  8. Nancy:
    4 februari 2020
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Zo heb ik ook een beetje vakantie.