Los Angeles

7 mei 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Jetlag nog niet helemaal over, lekker uitgeslapen tot 6.15 Peter tot half 8.

Vandaag gaan we op pad met de auto, komt goed uit want het regent wat. Onze eerste stop wordt Griffith Observatory. Vanaf hier heb je een geweldig uitzicht over heel Los Angeles en the Hollywood Sign. Het is een eindje om hoog lopen maar het is het zeker waard. Vanuit daar rijden we met de auto naar The Grove, een groot over the top winkelcentrum met daarbij een foodmarket  waar je lekker kan eten. Het winkelcentrum is niet heel erg groot, maar je kan wel met een trammetje van het begin naar het eind (zeker 500 meter). Als eerst gaan we naar de foodmarket, waar je inderdaad allemaal  kraampjes hebt met eten. Peter gaat voor Chinees ik voor een pasta. Roken mag je er natuurlijk weer niet, dus dat doen we buiten het centrum waar je valetparking hebt. De duurste auto's komen voorgereden, je kijkt je ogen uit. Dan maar eens even het winkelcentrum bekijken. De grootste Apple Store van LA zit hier en dat is natuurlijk de snoepwinkel van Peter. Hij koopt er een Apple Watch en is als een kind zo blij. Verder vind je hier winkels met merken als, Gucci, Jimmy Choo en andere. Ik waag me in een grote winkel, waar je als accesoire je hondje op je arm draagt en op zijn minst ergens Botox in gespoten moet hebben. Ik zag een echte verbouwde vrouw en kan je vertellen dat het er in het echt nog enger uit zag als op t.v.

Genoeg van die "onzin", we gaan naar Rodeo Drive, hahaha. Wat had ik daar graag in mijn oude Starlet rond gereden, dan val je pas op. Het staat er vol met Ferarri, Bentley en Rolls Royce. Het is een en al pracht en praal.

Volgende stop is Venice Beach, inmiddels is de zon gaan schijnen. Hier kijk je je ogen uit. De sfeer is alternatief, dus de overgang is wat groot na Rodeo Drive. We lopen de boulevard over en zien mensen die raar verkleed zijn, breakdancers, skateboarders, muzikanten maar ook zwervers. Tijd voor een biertje, we kunnen aan de boulevard in een restaurantje zitten aan het open raam. Bij binnenkomst moet ik mijn paspoort laten zien, ik vraag of ze die van Peter ook willen zien, maar dat hoeft niet. Blijkt het te gaan om mijn leeftijd, of ik wel ouder ben dan 21. Ik bedank het meisje, die een beetje beschaamd kijkt (omdat ze inmiddels gezien had hoe oud ik ben), hartelijk hahahaha. Er gaat net een bandje optreden, maar dat kan niemand zien omdat er een grote brandweerwagen voor staat, toch gaat de band spelen. Geweldig om hier te zitten en naar de mensen die voorbij komen te kijken. Het is een hele belevenis en voor mij zeker het hoogtepunt van Los Angeles.

1. Chris:
    8 mei 2016
    Klinkt geweldig, hoor!
    En allebei dus helemaal blij: Peter met zijn appeltje en jij dat je je legitimatie moest laten zien! Haha. De dag kan niet stuk! Enjoy! Xxx
  2. Frank:
    8 mei 2016
    Maar goed dat jullie een blog hebben want dit is al een avond vullend programma. Ga zo door!
  3. Tanja:
    10 mei 2016