San Francisco

22 mei 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We hebben geen ontbijt in het hotel, maar gelukkig zit er op de hoek van de straat een tentje waar je lekkere bagels kan krijgen. Ze hebben er internet, dus mooi even de gelegenheid om een blogje te schrijven.

We lopen vanuit ons hotel richting Dolores Park en dat valt ff tegen, bult op bult af. Op een gegeven moment zijn we de weg kwijt dus we vragen aan mensen die net bezig zijn hun garage sale op te zetten of we goed lopen, nee dus. Ze raden ons aan om door te lopen naar Corona Heights Park, want daar heb je een mooi uitzicht over de stad en anders hebben we voor niks zo hoog geklommen. Het is inderdaad een geweldig uitzicht. Vanuit daar lopen we weer naar beneden, door Castrostreet, een homowijk die zich hier heeft gevestigd in de jaren 70 en dat is vandaag nog steeds duidelijk.

Moe van het lopen, pakken we een bus naar Union Square en vanaf daar lopen we naar Chinatown, de grootste ter wereld. Hier gaan we ff lunchen. We vervolgen onze weg door straten met mooie Victoriaanse huizen. Van al dat boven en naar beneden geloop (Vejer en zeker Ernem is er niks bij) besluiten we in de bus te gaan zitten en ons rond te laten rijden. Zo kunnen we mooi een beetje de stad verkennen.

Als we weer op Union Square uitkomen pakken we de cablecar naar Fishermans Wharf, waar we uiteraard vis eten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade