Los Angeles

6 mei 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Nadat we beiden al meerdere malen wakker zijn geweest, om half 7 toch maar opgestaan. Ik heb met Peter nog nooit zo vroeg aan het ontbijt gezeten tijdens een vakantie (jetlag) tja, en wat doe je dan zo vroeg in LA? Blogje schrijven, apps beantwoorden en lekker douchen. Tegen 10 uur gaan we op pad. Vandaag gaan we met de metro. Alles wat we hier zien is zo herkenbaar. Politieauto's (doen me denken aan de film the Blues Brothers), schoolbus (South Park), metro (van die film, waar die metro keihard gaat rijden of waar iemand voorsprong). De meeste associaties hebben we met horror- of actiefilms maar voor zo ver we weten, waren er vanacht geen zombies in ons hotel.

Onze eerste stop is financial district. Hier staan de enige wolkenkrabbers van Los Angeles. Indrukwekkend om tussen te lopen. Vanuit daar gaan we naar "El Pueblo"; hier is LA ontstaan. Er is nog maar weinig zichtbaar uit die tijd vermoed ik, alleen een klein straatje met winkeltjes en veel Mexicaanse restaurantjes. Dus eten we als lunch lekker taco's en enchilladas.

De afstanden die we tot nu toe hebben afgelegd vallen ons reuze mee, dus vol goede moed beginnen we aan een wandeling op Sunset Boulevard. Volgens ons reisboekje is hier nog het een en ander te zien. We lopen de straat in op hoogte van huisnummer 7000. Na een kwartier lopen en nog niet echt wat bijzonders te hebben gezien, checken we nog maar even op welke huisnummers het interessant wordt. Dat blijkt vanaf 8300 te zijn, we zijn inmiddels aangekomen bij 7022. Dus besluiten we maar weer om te keren en morgen met de auto daar naar toe te rijden, hahaha. Overigens is deze straat in totaal 42 km lang!

Dan nu maar even kijken op Hollywood Boulevard en de Walk of Fame, die ook zeker een paar km lang is. Vermoeid bestellen we in een tentje een biertje. Natuurlijk is dit meteen een halve liter uitgeserveerd in een plastic beker. In het tentje zit iedereen te lurken aan een waterpijp, het staat er blauw van de rook. Ik vraag of ik op het terras mag roken, maar nee hoor, dat mag dan weer niet.

's Avonds eten we hier nog een lekkere Amerikaanse hamburger en dan gaan we gesloopt maar voldaan terug naar ons hotel.