On the road: LA -> Barstow

8 mei 2016 - Barstow, California, Verenigde Staten

Vandaag begint onze roadtrip en Peter en ik hebben er zin in. We zijn erg benieuwd wat er nog meer te zien is. Gelukkig is het zondag en een stuk rustiger op de freeway in LA. Onze eerste stop word Hesperia want daar zit sinds 1952 een wegrestaurant (Summit Inn), dat sindsdien ook niet meer veranderd is. Daar aangekomen zien we een oud tankstation en een gebouwtje wat het wegrestaurant moet zijn. We gaan naar binnen en al onze verwachtingen worden overtroffen. Het is er gezellig druk en het is echt een jaren 50 ingericht restaurant. Met een grote bar en bankjes om in te zitten. We kijken onze ogen uit. We bestellen koffie met een wafel. En jawel, op een gegeven moment komt de serveerster langs om onze koffiekopjes opnieuw bij te vullen.

Vervolgens rijden we door op de oude route 66. Het landschap doet ons wat Spaans aan. We stoppen bij "Elmers bottle tree ranch". Hier heeft Elmer een bos gemaakt van ijzeren palen en als uitsteeksels heeft hij verschillende flessen gebruikt. Zo ziet het er uit als flessen bomen. Op elke boom staat een voorwerp dat hij vroeger met zijn vader in de woestijn heeft gevonden en verzameld. Alles wat je hier ziet, is gevonden in de woestijn.

We rijden verder naar Dagget, hier zit een wegrestaurant met allemaal jaren 50 spullen. Peggy Sue's Dinner. Geweldig wat daar allemaal te zien is en de milkshakes zijn er heerlijk.

Dan gaan we door naar Calico Ghost Town. Een dorp waar eind 1800 1.200 mensen woonden die werkten in de zilver- en boraxmijnen. Begin 1900 is het verlaten omdat de zilverprijzen gigantisch gekelderd waren en er niks meer te halen was. In 1950 is het dorp opnieuw opgebouwd. Ik vind het eerst moeilijk te bevatten dat hier echt mensen hebben gewoont en heb het gevoel dat ik in de Efteling sta. Maar na een tijdje bedenk ik mij dat het decor van westernfilms er ook zo uit ziet en dat dit wel degelijk echt is.

Onze overnachtingplaats is Barstow. Dat bestaat uit een enorme doorgaande weg (oude Route 66) met supermarkten en fastfoodketens, daarom heen een paar woonwijken. Het lijkt me vreselijk om hier te wonen. Gelukkig blijven we hier maar een nacht, want morgen rijden we door richting Kingman, wat ook zo'n dorp blijkt te zijn, dus change of plans.....

1. Bianca Devries:
    9 mei 2016
    Cool! En zo leuk om te lezen! Wij snappen t wel ;-) Geniet en blijf genieten. Liefs B&W
  2. Gr. Pa en Deb:
    9 mei 2016
    mooi, terwijl wij jullie reisverhaal lezen, horen we op de achtergrond de radio met de muziek van buddy holly en jerry lee lewis heel byzonder.veel plezier pa de.