Art Deco District

4 juni 2023 - Sweetwater, Florida, Verenigde Staten

Vanochtend lekker uitgeslapen tot 12:30, alleen is het hier dan pas 06:30. We drinken lekker een bak koffie op de patio van ons appartementje in een wijk wat een soort Amerikaanse versie is van Rijkerswoerd. Het is al zeker een graad of 25 en erg vochtig.

Na het ontbijt vertrekken we richting het Art Deco Historic District in de wijk South Beach. Uiteraard kenmerkt deze wijk zich door een stuk of 800 gebouwen in art deco stijl, gebouwd tussen 1930 en 1940. De bouwstijl kenmerkt zich door de strakke, eenvoudige en geometrische vormgeving. Er wordt hier ook wel gesproken over tropical art deco stijl vanwege de terugkeerde pasteltinten die geïnspireerd zijn op de tropische vegetatie van de Atlantische oceaan. We maken een mooie wandeling van een uur of twee met hier en daar wat tussenstops in de schaduw, want we moeten nog wel even aan de vochtige warmte wennen.

Wanneer we aan de lunch zitten in een typisch jaren 60 diner, krijgen we een berichtje van onze airbnb houdster dat de stroom in ons appartement is uitgevallen vanwege de storm. Huh?? Wij zitten vol in de zon, maar we zien in de verte wel heel donker weer aankomen. We kunnen dan ook nog maar net droog de auto redden. Op naar het strand, we zijn optimistisch.

Het is een halfuurtje rijden naar Key Biscane een eilandje tegen Miami aan waar je lekker op het strand kan liggen. Daar aangekomen trekt de lucht weer op en begint de zon vol op te schijnen. Tijd om af te koelen in de zee. Niet dus hè? Het water is zo’n 30 graden gok ik, dus niks afkoelen. Na een paar uurtjes lekker op het strand te hebben gelegen zien we over de zee weer een enorme zwarte wolk aankomen het bliksemt en dondert flink hard maar het is nog ver weg. Dan zien we politie komen aanrijden op een Quad die iedereen van het strand af stuurt omdat het strand dicht gaat. Zo gaat dat hier, van de een op andere minuut kan het weer compleet omslaan.

s’ avonds eten we Peruviaans in the Delphine Mall. We zijn sprakeloos, nog nooit zo’n groot winkelcentrum gezien, en een drukte en een herrie met livemuziek en muziek uit restaurants die elkaar allemaal willen overstemmen. Gelukkig kunnen we in het restaurant zitten waar het iets rustiger is.

1. Tanja:
    👍🏻😘
  2. Chris:
    4 juni 2023
    Gaaf, hoor! Totaal andere wereld....
  3. Lieneke:
    4 juni 2023
    Goed dat de politie waarschuwt, je zal maar lekker op het strand liggen en je wordt overvallen door zo'n tropische storm, brrr
  4. Frank:
    4 juni 2023
    Decor van Mad Men, super.
  5. Nicole:
    5 juni 2023
    Zo leuk om jullie op deze manier te volgen! Hug, Nicole