The Keys

7 juni 2023 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vandaag rijden we van Miami naar Key West, het uiterste puntje van the Keys en het zuidelijkste puntje van Amerika. Vanaf daar is het nog 150 km varen naar Cuba. The Keys bestaat uit 1.700 eilandjes, de bewoonbare eilanden zijn met elkaar verbonden door de highway 1. Aan de ene kant van de highway kijken we uit over de atlantische oceaan en aan de andere kant over de Golf van Mexico.

We maken een tussenstop bij Robbie’s om Tarpons (hele grote vissen) te voeren. We krijgen een emmertje met kleine dode visjes mee, en worden een steiger op gestuurd. Het visje pak je bij zijn staart en houdt deze boven het water. De Tarpon springt dan iets uit het water om het visje uit je hand te pakken. In de tussentijd moet je ook nog oppassen dat je vis niet uit de hand wordt gepakt door een van de pelikanen die gezellig tussen de mensen over de steiger lopen. Ik vind pelikanen echt geweldige beesten maar ik ben nogal bang aangelegd als het over grote vogels gaat, zie mijn heldhaftige selfie met de pelikaan.

Na deze leuke tussenstop vervolgen we onze weg over de highway 1. Het is een tweebaansweg die midden door de eilanden loopt met aan beide kanten restaurants, winkels en hotels maar als je dan via een brug van het ene naar het andere eiland moet rijden is het uitzicht geweldig, we zien in de verte verschillende onbewoonde mangrove eilandjes liggen.

En dan… Key West, een dorpje met allemaal mooie huisjes van hout en een prachtig mooi strand, waar we eind van de middag een paar uurtjes hebben vertoefd.
‘s Avonds drinken we lekker een cocktail op een terrasje in Duval Street, the place to be in dit dorpje. Aangezien er verder niet veel te doen is, gaan we op Mallorysquare naar de ondergaande zon kijken, dat is een ding hier, als de zon dan onder is gaat iedereen klappen. 😂😂😂 die Amerikanen zijn er echt goed in om van niks iets te maken.

Op de terugweg naar ons hotel scoren we nog even een Key Lime Pie, want dat is een specialiteit hier.

1. Lieneke:
    Are we having fun? Yeah!! 😅
    Leuk toch die positivoos (zie Koot en Bie) 👏👏😄😄
  2. Chris:
    7 juni 2023
    Wauw! The good life. Je kijkt inderdaad niet heel ontspannen, Peter! Toch dapper, hoor. 🦤🦤🦤
  3. Tanja:
    Mijn held 😉
  4. Yojoh. S:
    7 juni 2023
    Ziet er leuk uit mooie foto,s