Snorkelen

8 juni 2023 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Bij Harriette’s restaurant starten we vandaag met een goed ontbijt. Het is een oubollig familierestaurant dat veel bezocht wordt door de locals. We eten, op aanraden van onze buurvrouw, een All American Breakfast, gebakken eieren met spek en toast en keuze uit grits of hash browns. Ik neem de grits, pap van maïsgrutten, want dat is typisch southern food. Peter gaat voor de hash browns, een soort rösti.
Het valt me op dat de jongen naast mij een sandwich besteld, op zich niks mis mee, maar ook ‘s ochtends wordt dit geserveerd met friet.

Na het ontbijt hebben we een snorkeltoer geboekt. We gaan vanaf Key Largo met een bootje de Atlantische oceaan op, in eerste instantie is het water best rustig maar naar mate we verder de zee opgaan worden de golfen steeds hoger. In die hoge golfen mogen we van boord springen op een plaats waar een beeld van een soort Jezus onder water te zien is. Nou dit is wel even snorkelen voor gevorderden in die hoge golfen, maar ik heb het beeld gezien. Vervolgens worden we naar een rustiger stuk zee gebracht waar we koraal kunnen zien, mooi koraal en een paar visjes, maar niks spectaculairs.

De rest van de dag zitten we in de auto op weg naar St. Augustine, aangezien dat 600 km rijden is, zien we wel hoe ver we komen. Uiteindelijk rijden we tot Kissimmee waar we even een hapje eten bij Grillers, een Puertoricaans restaurant. We vallen met onze neus in de boter want er is live muziek, pfff en uiteraard staat de muziek zo hard dat we de serveerster niet eens kunnen verstaan.

1. Tanja:
    Wat zeg je?
  2. Frank:
    9 juni 2023
    Ha ha, ik zie het je zeggen, je had zeker schoon genoeg van al dat gesnorkel, misschien al van de hele boottrip. Hebben jullie daar een filmpje van? Je kunt je ervaringen nu met Kees ‘t H. delen.
  3. Yojoh. S:
    9 juni 2023
    Leuke foto,s. Gaan jullie nog naar de pretparken en Disney universal studio,s kingdom
    Epcot enz. Erg leuk
  4. Marije:
    10 juni 2023
    Nee, dat is niet helemaal ons ding en hebben we ook geen tijd voor.