Van Ayers Rock naar Queenscliff

20 februari 2020 - Queenscliff, Australië

We zijn weer in de bewoonde wereld, dus ook weer internet. We zijn vandaag in 3 uur naar Melbourne gevlogen en vandaar naar een klein plaatsje, Queenscliff genaamd, gereden. We reizen wat af in de tijd, we zijn nu weer anderhalf uur in de tijd teruggereisd, wat wel prettig is want dan is het ook langer licht. Ook is het hier maar 19 graden i.p.v. de 40 graden in de Outback, we worden hier dan ook best vreemd aangekeken met onze korte broeken, hahaha.

We hebben ingecheckt in Hotel Vue Grand, een hotel gebouwd in 1881waar sinds die tijd ook niks meer is veranderd. We hebben een hotelkamer met hoge bewerkte plafonds, bloemetjes gordijnen en oude paneeldeuren. Overal waar je in de kamer loopt kraakt de vloer.

Ook Queenscliff is een leuk oud plaatsje dat gesticht is in 1850 en ligt aan de ingang van Port Phillip. We eten vanavond bij restaurant Circa 1902, ook in een mooi oud pand gevestigd. Ik neem de Porter Steak, geen idee wie of wat die Porter is, met Dutch Carots??? Dit is ver uit het beste wat ik nu in Australië heb gegeten. De steak is mooi rare gebakken en er zit een gepofte aardappel bij met knoflook crème fresh. De Nederlandse wortelen zijn geroosterd en met een soort honingdressing. Ook de Chardonnay en de Shiraz zijn erg lekker, kortom top etentje.

1. Yojoh. S:
    20 februari 2020
    Wat mij opvalt heel veel oude panden.
    Invloed Engels of usa. Veel plezier nog.
  2. Frank:
    20 februari 2020
    Het klinkt wel heel creatief. Hadden ze geen vegetarisch hapje?
  3. Lieneke:
    20 februari 2020
    Leuke bouwstijl met die veranda's het is net een film decor. X