Van Apollo Bay naar Port Campbell

23 februari 2020 - Port Campbell, Australië

We vervolgen vandaag onze weg over de Great Ocean Road, onze eerste stop zal Otway Lighthouse worden. Een kleine vuurtoren die is gebouwd na dat er flink wat schepen voor de kust waren vergaan omdat ze vast waren gelopen op de klippen. Deze kust wordt ook wel de Shipwreck Coast genoemd.

Daarna vervolgen we onze weg naar de 12 Apostles in Port Campbell National Park. Het zijn kalkzandstenen rotsen die net voor de kust in zee staan, een geweldig gezicht in dat mooie blauwe water. Tot nu toe ook meteen het drukst bezochte bezienswaardigheid, het stikt hier van de toeristen en in het bijzonder Chinezen die 100.000 selfies moeten maken. BTW, nog geen selfiestick gezien hier, wel een Chinees met een camerastatief waar haar telefoon op stond. Voor ons zijn al die toeristen bijna net zo’n grote attractie als de 12 Apostles.

We overnachten vandaag in Port Campbell en onze kamer heeft uitzicht over een baai waar je in principe in kan zwemmen, maar het water is hier heel erg koud.

1. Frank:
    23 februari 2020
    Krijgt jullie reis toch nog een bijbels tintje.
  2. Gr. Pa en Deb:
    24 februari 2020
    zooo wat een mooie fotos van die rotsen in zee. fuente de gallo kan er niet aan tippen.xxx
  3. Chris:
    24 februari 2020
    Mooi, hoor! Jammer dat jullie niet kunnen zwemmen maar prachtige foto's!
  4. Tanja:
    Prachtig!!
  5. Yojoh. S:
    Geweldig
  6. Roos:
    24 februari 2020
    Ik sluit mij bij deze reacties aan; wauw wat ziet dat er geweldig uit!
  7. Bianca Devries:
    Wauw, wat mooi!