Apollo Bay

22 februari 2020 - Apollo Bay, Australië

Er is in Apollo Bay een golfbaan en aangezien het mooi weer is, maar te koud om op het strand te liggen, gaan we lekker golfen. Bij de golfbaan aangekomen blijkt er niemand aanwezig te zijn. Als je wilt spelen moet je geld in een pot doen, maar goed wij moeten ook een golfset huren. Dan maar terug naar ons appartement (voor internet) om te kijken of er ergens anders een golfbaan in de buurt is.Die is er, maar dat is een uur rijden. Toch nog maar een keer kijken op de golfbaan van Apollo Bay. Inmiddels zijn er een aantal mensen aan het spelen, hier en daar navraag gedaan maar niemand lijkt te weten hoe je aan een golfset moet komen. Net als we weg willen rijden, klopt een van de golfers op ons autoraampje, hij weet waar je golfspullen kan halen. We moeten naar een sportwinkel op de “grote” winkelstraat. En inderdaad bij deze sportwinkel kunnen we een golfset huren.

We spelen op een geweldige baan met uitzicht over de baai van Apollo Bay, prachtig. Na 8 holes te hebben gespeeld komen we bij een Fish&Chips tent uit in de haven. We besluiten hier te lunchen zodat we nog 10 holes kunnen spelen. Het is hartstikke druk bij de Fish&Chips tent. In principe ben ik niet zo van Fish&Chips, maar deze is inderdaad erg lekker.

‘s Avonds eten we bij Great Ocean Road Brewhouse. Ook zo’n raar concept hier, bij binnenkomst krijg je een tafeltje toe gewezen en een menukaart in je hand gedrukt. Vervolgens moet je dan bij de bar eten bestellen en afrekenen, bij een andere bar moet je drinken bestellen en afrekenen en vervolgens komt de serveerster dan je eten brengen. Dit is niet overal zo, maar vanavond dus wel. Overigens wel heerlijk gegeten....

1. Frank:
    23 februari 2020
    Wat leuk dat jullie nog een keer hebben kunnen golfen. Daarvoor hebben jullie tenslotte een papiertje (handycap?) gehaald. Bij dat concept van het restaurant zullen ze regelmatig in het verleden niet betalende gasten hebben gehad, of dachten ze "daar heb je weer zo'n stel" ?
  2. Yojoh. S:
    23 februari 2020
    Leuk hoor. En volgens mij zijn er in t verleden veel klanten zonder te betalen inderdaad
    M gepiept. Anders doe je toch niet zo,n concept