Hoi An deel 2

27 februari 2025 - Hoi An, Vietnam

Het is lekker weer vandaag en ik zie dat de tafels op het terras ingedekt zijn voor het ontbijt. Ik neem alvast plaats op het terras met een lekker bakkie koffie. De ober komt regelmatig langs om mijn koffietje weer bij te schenken. Als Peter ook aanschuift genieten we weer van een overdreven uitgebreid ontbijt. Peter gaat vandaag aan het zwembad liggen met een boekje en ik maak een flinke wandeling door Hoi An.

Met de lunch ben ik weer terug en ga ook lekker aan het zwembad liggen waar we wat te eten bestellen. Even lekker niks, beetje lezen en Peter heeft zelfs gezwommen.

‘s Avonds eten we in een grote tuin tussen de Vietnamezen. Er is maar één menu en dat is zelf loempia’s in elkaar draaien met salade, kimchi, gefrituurde loempia’s, een soort omelet en vlees. Het is een enorme chaos in het restaurant, obers schreeuwen van alles naar de twee “keukens”. In de ene worden de borden met salade en kimchi klaar gemaakt en in de andere wordt op petroleumstelletjes vlees, loempia’s en omeletten klaar gemaakt. Deze keuken staat gewoon op straat. De afwas wordt in twee hele grote teilen water gewassen. Het eten is super vers en erg lekker, dit heeft Peter ook maar 30 keer gezegd. We worden er ook steeds beter in om met stokjes te eten in dit geval wel fijn want er is verder geen ander bestek. We eten alles op, op een stukje vlees na. De eigenaresse komt de toetjes brengen en gebaart naar Peter dat dat ene stukje vlees ook nog wel opgegeten kan worden. Ze haalt het stukje vlees van het stokje en voert Peter het stukje vlees.😂  Wat een belevenis weer, van lekker rustig tafelen hebben ze hier nog nooit gehoord en een half uur later sta je weer buiten, na dat er eerst nog even een foto gemaakt is natuurlijk..

Foto’s

4 Reacties

  1. Nicole:
    1 maart 2025
    Zò leuk, al jullie "eet verhalen"!!
  2. Randi:
    2 maart 2025
    Kun je even aan Peter vragen of het eten lekker vers en erg lekker was? Ik vind dat hij dat niet heel uitgesproken benoemd heeft. Dus nu twijfel ik.
  3. MarijePeter:
    3 maart 2025
    😂😂
  4. Kokkie:
    2 maart 2025
    Geweldig vooral t live commentaar van Marije