St. Augustine

9 juni 2023 - Saint Augustine, Florida, Verenigde Staten

Door de blog van Bianca & Wim jaren geleden, hebben we vanochtend bij Waffle House ontbeten. Want zo stond er destijds in de blog, je kan er eieren krijgen. Waffle House is een keten die al sinds 1955 bestaat en vooral in het zuiden gevestigd zit. Leuk feitje: er zit geen slot op de deur van de restaurants omdat ze allemaal 365 dagen per jaar, 24 uur per dag open zijn. We nemen deze keer plaats aan de counter. Ik nam een tosti met ham, gesmolten kaas en gebakken ei, aardig vet begin van de dag😂.

Na het ontbijt rijden we naar de oudste stad van Amerika, Saint Augustine. Deze Spaanse stad werd in 1565 gesticht door Pedro Menéndez en heeft een klein stadscentrum, wat je natuurlijk niet vaak ziet in Amerika. In de autovrije (!) hoofdstraat heb je nog een aantal oude huisjes staan. Er staat nog een oud fort dat door de Spanjaarden werd gebouwd om zich te verdedigen tegen de Engelsen en de Henry Flagler Universiteit die gebouwd is in de stijl van Alhambra in Granada.

De rest van de dag gaan we shoppen in één van de vele outlets en wat een mazzel want het regent de rest van de dag heel hard.

’s Avonds eten we bij Cracker Barrel, dacht ik toch even een uniek restaurant uitgezocht te hebben. Op de veranda staan schommelstoelen die je kan kopen, er zit een leuk winkeltje bij en het restaurant staat vol met oude meuk. Blijkt het gewoon een keten te zijn. We eten een typisch southern gerecht, fried chicken, zeker niet mijn favoriet 😂

1. Bianca Devries:
    Yeehaa!🤠😂👍🏻
  2. Lieneke:
    10 juni 2023
    Maar.....ik zie een blaadje sla??
  3. Marije:
    11 juni 2023
    Jazeker. Aan deze kant van Amerika krijg je regelmatig een salade bij je eten. Uiteraard wel met zo veel dressing eroverheen, dat het nog weinig gezond is😂
  4. Pim:
    Peter wat kijk je angstig 😁. Mooi verhaal weer Marije👍
  5. Yojoh. S:
    10 juni 2023
    Mooi stadje wat een eten