Varadero

24 februari 2018 - Varadero, Cuba

's Ochtends wordt het ontbijt geserveerd aan een grote tafel op het balkon. Als Peter en ik aanschuiven zit er al een stel uit Canada, en al snel schuift er ook een stel aan uit Sicilië maar ze werken in Londen.

Na het ontbijt lopen we naar een van de winkelcentrums in de buurt om een internetkaartje te kopen. Op een paar plaatsen in Varadero heb je WiFi, je kan een kaartje kopen met daarop de inloggegevens van de WiFi en zo kan je een uurtje internetten. Daarna besluiten we met de hop on hop off bus het hele dorp rond te rijden. Het begint leuk, we rijden door de hoofdstraat van het dorp, maar daarna komen alle enorme hotels en resorts. Eigenlijk is het meer een soort pendelbus om van al deze hotels in het dorp te kunnen komen. We zijn erg blij dat we gekozen hebben voor een casa om te verblijven. Aan het eindpunt stappen we uit voor een half gesmolten ijsje, hahaha, doen we hier ook niet meer.

Volgende stop voor ons is het strand, maar eerst even een hamburger gegeten bij een klein zaakje, waar ook midden op de dag al weer live muziek wordt gespeeld.

's Avonds gaan we naar the Beatles bar, dit bestaat uit een enorm terras met alleen maar toeristen, vooral veel Amerikanen. Er wordt live rockmuziek gespeeld, wij hebben een beetje het gevoel dat we op het Benidorm voor Amerikanen zijn beland. Gelukkig gaan we morgen verder.

1. Gr. Pa en Deb:
    25 februari 2018
    dus geen beatels muziek? judy in the sky with diamonds