Brussel - Varadero (Cuba)

23 februari 2018 - Varadero, Cuba

Vanochtend om 3.00 stonden we, in min 5 graden, te wachten op onze pendelbus die ons naar Zaventem zou rijden, en vanmiddag stappen we, Cubaanse tijd, uit het vliegtuig met 28 graden en een heerlijk zonnetje. De reis ging voorspoedig en de rit met de taxi vanaf het vliegveld naar de casa gaf ons al een kleine indruk van het eiland, met zijn mooie of minder mooie oude auto's, alsof je in een Grease film zit. We verblijven deze week alleen maar in casas. Veel mensen op het eiland verhuren kamers van hun huis aan toeristen, om zo wat bij te verdienen. Als je wil kan je er ook eten en/of ontbijten. Daarnaast zijn de staatshotels vaak oud, onhygiënisch en zeker niet gezellig.

Lazaro, de eigenaar van de casa onthaalt ons vriendelijk. We krijgen een kamer op de eerste verdieping van het huis, waar nog twee andere kamers worden verhuurd. Er zit een enorm groot terras bij, met uitzicht op zee en op het dorp. We maken afspraken over het avondeten en ontbijt, we mogen kiezen wat we willen eten en hoe laat. Dit wordt ook erg aangeraden, omdat er in de casas vaak beter wordt gekookt dan in de staatsrestaurants.

Voor lunch moet je wel zelf wat regelen, dus we lunchen in een klein tentje in het dorp, tussen allemaal toeristen, want Varadero staat bekend om zijn resorts en vele Amerikaanse toeristen die hier komen om op het strand te liggen.
En dat is duidelijk waarom, mooie brede witte zandstranden met palmbomen en zo mooi blauw water.

's Avonds mogen we plaats nemen in een kamertje van het huis van Lazaro. Zijn vrouw heeft gekookt, en Lazaro dient het eten op. Het eten is vers bereid en smaakt goed. Na het eten gaan we nog even op het balkon zitten, en daarna heel vroeg naar bed.

1. Chris:
    25 februari 2018
    Haha, decadentje! Aan de mojito en een dikke sigaar!
    Maar het klinkt goed! En dus meteen internet. Geniet er van! 🏜🌮🥃
  2. Willem:
    25 februari 2018
    En de eerste mojito en cubaan zijn n feit! Haha, mooi, veel plezier!
  3. Harm:
    25 februari 2018
    Leuk man en die sigaar staat Peter goed😊😊
  4. Lieneke:
    25 februari 2018
    En om in stijl te blijven ook nog je scooter t-shirt aangetrokken? Heerlijk zonnig plaatje. X
  5. Tanja:
    Heerlijk lieverds!!! Maar euh.. wat hebben jullie gegeten 😉 xx
  6. Nol:
    25 februari 2018
    Het hoort en ziet er fantastisch uit. Ga zo door.
  7. Ingrid:
    26 februari 2018
    28 graden, zalig hoor. Mss straks nog een fotootje van die wel mooie oude auto's? 😉
    Leuk geschreven trouwens, blijf het volgen!
  8. Ingrid:
    26 februari 2018
    28 graden, zalig hoor. Mss straks nog een fotootje van die wel mooie auto's 😉?
    Leuk geschreven trouwens!