On the road: Lake Havasu -> Valle, Grand Canyon

10 mei 2016 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Hallo bloglezers, wat leuk om te lezen dat jullie allemaal met ons mee reizen, bedankt voor jullie reacties.

Vandaag rijden we richting de Grand Canyon. Omdat we gister hadden besloten om in Lake Havasu City te overnachten, waren we wel benieuwd wat we hebben gemist in Kingman, dus dat werd onze eerste stop. We pakken daar voor nog een klein stukje historic Route 66 en dan rijden we Kingman in. Na even rond gereden te hebben, stoppen we bij een koffietentje. Aan de bar wachten we op onze koffie. Aan de wand hangt een foto van Oprah Winfrey. Toch even vragen aan de serveerster of Oprah hier echt koffie heeft gedronken, en jawel, ze was die dag alleen niet aan het werk.

Buiten op het terras drinken we onze koffie op, wat een belevenis, de mooiste Chevy's pick-up komen voorbij gereden, motoren met aanhangers en andere bijzondere voertuigen. Dit dorp is toch wel veel leuker dan Barstow.

We rijden verder naar Seligman, dit moet een typisch Route 66 dorpje zijn. Op de weg er naar toe, rijden we nog steeds door de desert en enorme bergen op zo'n 2.000 meter hoogte. Seligman is inderdaad een Route 66 dorpje met winkeltjes waar je souvenirs kan kopen en ook staan er hier en daar oude auto's te verroesten.

We lunchen er in een Duits/Amerikaans restaurantje. Het doet inderdaad wat Duits aan, alles is van hout en er hangen twee enorme opgezette dierenhoofden en Duitse nummerborden aan de muur.

Uiteindelijk komen we aan in Valle (een dorpje 30 km vanaf de Grand Canyon). Nou ja dorpje. Het is een hotel, een camping en een hotel waar je in een wigwam kan slapen. Het ligt echt in de middel of nowhere. Onze hotelkamer (de Johnny Cash room) is geweldig. Het doet me denken aan het sprookje met de beer die de pap opeet van de mensen die in het huisje wonen. De kamer is van hout, er staan Enorme  houten bedden (we hebben namelijk allebei een twijfelaar) en oude lichtlantarens.

Het is hier wel koud vergeleken met Lake Havasu, van 35 graden zitten we in eens in 18graden, brrr....

1. Lieneke:
    11 mei 2016
    Goudlokje en de drie beren? "Wie heeft er van mijn pap gegeten...."? Gaaf die politiewagen, max snelheid 80 miles? Groetjes van Angus en van ons xx
  2. Frank:
    12 mei 2016
    Als jullie zo met die uitgebreide verhalen doorgaan, lopen wij natuurlijk het risico dat jullie bij thuiskomst op onze vraag hoe het was antwoorden "ja, leuk".
  3. Gr. Pa en Deb:
    12 mei 2016
    We horen johny cash op de radio san quinten we denken aan jullie groetjes.