Dag 2 Colombo
10 maart 2026 - Colombo, Sri Lanka
We hebben vanochtend ons IDP oftewel ons internationaal rijbewijs opgehaald bij de automobile association, een soort CBR.
Tijdens het wachten worden we vermaakt door Buurman & Buurman. De twee mannen zijn bezig om in een deuropening een buisje te bevestigen. Dit doen ze door met ijzerdraad het buisje o.a. aan de schuifdeur te bevestigen die nog in het kozijn zit. Die kan bij deze dus niet meer gebruikt worden. Helaas is ons rijbewijs best snel klaar en kunnen we niet zien hoe dit project afloopt.
Peter is inmiddels wel toe aan koffie en ik ben wel toe aan taart. Op Tripadvisor vinden we een leuk tentje Tito’s genaamd, dus Peter bestelt via Pickme (Sri Lankaanse Uber) een tuktuk. We worden afgezetvoor het Marriot hotel want daar blijkt dat leuke tentje in te zitten. Het hotel wordt zwaar beveiligd en mijn tas moet eerst door een röntgenapparaat en wij door een poortje voordat we naar binnen mogen. Het is het dubbel en dwars waard want het taartje is super lekker.
Tijd voor een wandeling en nog maar eens een bezichtiging van een tempel. Het is bloedheet vandaag, 33 graden in de schaduw wat maakt dat we voor het eten eerst maar even in de airco van onze hotelkamer gaan afkoelen.
We eten vanavond in de Lotus Tower, een 350 meter hoog gebouw in de vorm van een lotusbloem. Dit is meteen het hoogste gebouw van Sri Lanka en als het donker wordt verandert de bloem steeds van kleur.
Het buffetrestaurant is op de 27ste verdieping en heeft een vloer die ronddraait zodat je alle kanten van de stad kan bekijken. Ook leuk is dat het buitenste deel van het restaurant niet draait maar daar staan om de zoveel meter weer delen van het buffet, zoals een kaasbuffet, toetjesbuffet, sushibuffet etc. etc.
Foto’s
2 Reacties
-
Lieneke:10 maart 2026Onze "berg" is 220 mtr hoog! 😱
-
Kokkie:10 maart 2026Niet misselijk geworden
