Savannah

12 juni 2023 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Vandaag doen we een hop on hop off tour, vinden we fijn kunnen we lekker zitten terwijl Justine ons van alles over de stad verteld. Normaal gesproken krijg je een bandje maar in dit geval vertelt de buschauffeur zelf en dat doet ze alsof ze het voor het eerst vertelt met veel enthousiasme en humor.
De reden dat Savannah niet verwoest is in de burgeroorlog 1861-1865 is omdat generaal Sherman (die hier in de buurt flink huisgehouden heeft) bedacht dat ze Savannah maar moesten sparen omdat het zo’n mooie stad was. Sherman vocht voor de Unie ( de noordelijke Staten) en dus tegen de confederatie (zuidelijke Staten). De zuidelijke staten wilde op agrarisch gebied uitbreiden door het inzetten van meer slaven, terwijl in het noorden de slavernij al zo’n 50 jaar was afgeschaft en zij wilde uitbreiden in de industriële sector.

In Savannah is 57% van de bevolking zwart en 39% blank. De voertaal is hier ineens niet meer Spaans maar Amerikaans met een zuidelijke tongval, soms echt niet te verstaan😂

1. Tanja:
    13 juni 2023
    Fijn zo’n tour voor de beentjes 😉
  2. Marije:
    14 juni 2023
    😂😂😂ja, weet je nog?
  3. Yojoh. S:
    13 juni 2023
    Ja die plantershuizen geweldig en die legendarische boot die je zo vaak ziet in allerlei programma,s. Peter je kunt zien dat jullie een tour met de bus hebben gedaan.
    Je ziet er okselfris uit. Mooie foto. Veel plezier nog
  4. Nicole:
    14 juni 2023
    Doet me denken aan de boot uit de clip van: "Karma, karma, karma Cameleooooon"... 😂