Savannah

11 juni 2023 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

We worden vanochtend wakker in de stad Savannah in de staat Georgia die de bijnaam Peach State draagt vanwege zijn hoge kwaliteit perziken die hier veel worden geteeld.

Savannah is een prachtige kleine stad met mos bedekte bomen en mooie oude huizen. Het stratenplan is geometrisch getekend met 24 kleine parken er in. We rijden het centrum in door een haag van mos bedekte bomen, dit is zo mooi dat ik Peter vraag de auto stil te zetten zodat ik een foto kan maken, niet wetende dat de hele stad er zo uit ziet 😂. Uiteraard gaan we ook even naar Forsyth Park waar Forrest Gump op het bankje zat: “Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get”

Voor de lunch eten we bij de Seafoodshack een traditioneel gerecht van Georgia genaamd low country boil. Dit zijn gekookte stukjes aardappel, garnalen, chorizo en maïs aangemaakt met een soort Cajun kruiden, geserveerd op een bakplaat. Het leek me helemaal niks maar het was erg lekker.

Na de lunch is het zo warm en vochtig dat we terug gaan naar het hotel om even in het zwembad af te koelen. Geeft mij meteen even de tijd om onze kleren te wassen, helaas blijkt vervolgens de droger kapot te zijn in het hotel. Ik meld dat bij de receptie en het behulpzame meisje achter de balie geeft mij mijn geld terug. Daar sta je dan met je natte kleren. Ik spreek een andere man aan die in het hotel werkt en die loopt met me mee, helaas krijgt hij het apparaat ook niet aan het werk maar stuurt mij vervolgens naar een wasserette 100 meter verder op. Terwijl mijn kleren in de droger zitten, bekijk ik het dagelijkse leven van de Amerikanen.

En dan na jaren wachten op deze kans, eten bij The Grey een restaurant gevestigd in een oud Grayhound busstation. We hadden hiervoor gereserveerd en deze reservering 2 dagen geleden nog bevestigd. Komen we bij het restaurant aan in de stromende regen, is hij dicht???? Gelukkig had Peter mij voor de deur van het restaurant afgezet, dus hij kon me meteen weer voor de deur oppikken. Inmiddels had ik mijn schoenen uit gedaan want om terug in de auto te springen stond het water tot mijn enkels.

We vinden in de buurt een ander restaurant, Folklore genaamd en daar hebben we toch lekker gegeten. Een heerlijk gezonde salade en noodles met inktvis.

ps: ik snap nu wel waarom je hier the weather channel hebt, er wordt hier nog meer over het weer gepraat dan in Nederland.

1. Yojoh. S:
    12 juni 2023
    Lekkere rookworsten maar toch weer schik gehad en dat is top
  2. Andor:
    12 juni 2023
    Hahaha, het kan dus erger. Lullen over het weer......
  3. Ingrid:
    12 juni 2023
    Denk niet dat die man achter je ook aan de salade zat 😉. Erg leuke foto van je Marije!
  4. Marije:
    13 juni 2023