On the road

13 juni 2023 - Ellijay, Verenigde Staten

Vandaag rijden we richting Nashville. Aangezien dat te ver is om in één keer te rijden nemen we meteen maar een toeristische route, the Antebellum trail. Alle dorpen langs deze route zijn al gebouwd voor de burgeroorlog. We starten de route in Macon, de geboorteplaats van Otis Redding. Er staat ook een standbeeld van hem in het plaatsje dus dat is een leuke tussenstop. Op de plaats aangekomen blijkt het standbeeld verplaatst te zijn omdat het park waar die zou moeten staan wordt gerenoveerd. Waar die dan precies naar toe is verplaatst wordt niet helemaal duidelijk, dus helaas geen Otis.

Onderweg zien we veel groen en mooie oude huizen met veranda’s maar ook veel vrijstaande woonwagens.

Madison schijnt een van de mooiste plaatsjes te zijn, dus daar stoppen we voor een kop koffie. Bijna in elke plaats heb je wel verschillende plaquettes waar een stukje geschiedenis op staat. Madison is in de civil war bespaard gebleven (ook weer door generaal Sherman) maar een paar jaar later is er een grote brand die bijna het hele dorp verwoest. Dus de gebouwen hier zijn van na de oorlog.

We rijden door tot het dorpje Ellijay, wat??? 🙀 We hebben maar even aan een serveerster gevraagd hoe je dat uitspreekt: Elie-djee.

1. Peter:
    14 juni 2023
    Leuk om weer te lezen, Otis has left the building, of was dat iets anders? Geniet ervan, Peter Broere
  2. Yojoh. S:
    14 juni 2023
    Naschville heeft Peter al een hoed en jij Marije al een tennesee jurkje. Veel plezier daar. De panden zijn echt usa.
  3. Bianca Devries:
    14 juni 2023
    Nashville it is! 🤠🎶👍🏻 Als jullie klaar zijn met Broadway in Nash, dan is er buiten deze musicalstrip nog zoveel moois te beleven. Hoe lang blijven jullie daar?
  4. Marije:
    14 juni 2023
    Maar 2 nachten, heb je nog leuke tips?
  5. Bianca Devries:
    Wandeling of golfen: https://tnstateparks.com/parks/montgomery-bell
    Concertje meepikken in 3rd and Lindsy en/of the Bluebirdcafé. Johnny Cash museum, Hall of Fame. Ga zo maar door 🤠 Enjoy!
  6. Bianca Devries:
    15 juni 2023
    En heerlijk eten in een gezellige moderne buurt bij BarTaco! Thttps://bartaco.com/location/nashville-tn/
  7. Marije:
    15 juni 2023
    Dank je voor de tips. In welke bar heeft Wim je ten huwelijk gevraagd?
  8. Bianca Devries:
    The Legends Corner!!