On the road to Natchez

20 juni 2023 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

We verlaten onze shack en Clarksdale vandaag alweer maar niet voor dat we naar de crossroads geweest zijn. De legende is dat Robert Johnson op deze plek zijn ziel aan de duivel heeft verkocht zodat hij een goede bluesmuzikant zou worden.
Deze man is een groot voorbeeld voor vele bekende artiesten zoals Muddy Waters en Keith Richards. Daarnaast is hij met terugwerkende kracht aan de legendarische club van 27 toegevoegd, aangezien hij geleefd heeft van 1911 t/m 1938.

Clarksdale is verder een verlate stad met veel vervallen en dichtgetimmerde panden.
In de staat Mississippi komen we dit veel tegen, het is de armste staat van Amerika. Mississippi heeft de bijnaam de magnolia staat omdat hier veel magnolia’s groeien.

We kunnen nog een stuk op de beroemde Natchez Tracé Parkway rijden, die vroeger vooral gebruikt werd door Indianen. Tegenwoordig is het een scenic drive. Het is inderdaad erg mooi, veel groen en je komt bijna geen andere mensen tegen.

Aan het eind van de dag komen we in Natchez aan waar we voor het eerst een goed zicht krijgen op de grote Mississippi river. En dat is indrukwekkend, de rivier is zo’n 400 meter breed. Het is de op vier na grootste rivier ter wereld met een lengte van 3766 km.

1. Yojoh. S:
    21 juni 2023
    Jullie zijn niet bij te houden en wat een mooie maar ook trieste foto,s van t stadje.
    Ja de mississippi dat is wat alleen die 4-essen en 2 p,s alleen al.
    Waldemar Torenstra heeft een programma, onderste boven van de Americas.
    Prachtig op de motor. Hij geeft heel veel aandacht aan de indianen. Wat hebben de blanken met die mensen geklooid. Nog veel plezier