Natchez

21 juni 2023 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Nou, waren wij even een wandelende attractie vandaag in Natchez. Peter had een leuke stadswandeling uitgeprint en nam mij mee op sleeptouw. Het was vandaag zo’n 32 graden en wij wandelen gezellig door de stad. Dat doet natuurlijk niemand, dus verschillende mensen spraken ons aan, uiteraard was de eerste vraag waar we vandaan kwamen😂😂.

Natchez is een mooi historisch stadje, jaja met huizen uit de 18 en 19de eeuw. De grappigste bouwstijl vind ik de Griekse, dat is standaard met pilaren voor de deur. Overigens heb je deze bouwstijl niet alleen in Natchez. De straten staan vol met Grape Myrtles, bomen met heel veel roze bloemen er in. De mevrouw die ons eerder aansprak vanuit haar aircogekoelde auto, reed speciaal nog een extra rondje om ons vervolgens te vragen wat we van die bomen vonden.

Voor de lunch eten we een pasta bij de beste Italiaan van Natchez. Volgens de Amerikanen wordt daar echt Italiaans gekookt, ik geloof er niks van maar we gaan er toch eten. Ik nam een pasta primavera en daar zat zowaar groente in, lekker. Peter had een cajunpasta met garnalen ook lekker maar niet perse Italiaans. De tagliatelle was alvast in kleine stukjes gesneden, dat rol je dan zo makkelijk om je vork, not😂. De posters aan de muur moesten denk ik voor een Italiaanse sfeer door gaan, maar waren Frans. En toen heb ik me even lekker Amerikaans gedragen, want ik heb een bakje gevraagd om ons overgebleven eten in mee te nemen en deze heb ik later opgewarmd in de magnetron van onze hotelkamer. Daarom hebben we op alle hotelkamers een magnetron, het kwartje is gevallen😂.

1. Randi:
    22 juni 2023
    Neem je die garnalen van Peter ook even mee in een bakje naar Nederland?
  2. Marije:
    23 juni 2023
    Tuurlijk. Ze liggen nu achter in de kofferbak, ik ben ze aan het slowcooken.
  3. Tanja:
    22 juni 2023
    Andor snijd toch ook z’n pasta? Zo gek is het dus niet…
  4. Yojoh. S:
    Moet niet gekker worden.
  5. Yojoh. S:
    22 juni 2023
    Peter de denker. Ps mooie keetjes
  6. Ingrid:
    23 juni 2023