Van Izamal naar Campeche

9 maart 2018 - Campeche, Mexico

Wat een geluk, vanochtend bij het ontbijt kregen we weer een kopje Yucatanse koffie. Gelukkig kregen we het ontbijt geserveerd op ons eigen terras, dus konden we koffie beleefd wegspoelen door de wc.

Vandaag moeten we een eindje kachelen naar Campeche, een stad aan de golf van Mexico. We verblijven in het Francis Drake hotel, Francis Drake was een piraat die Campeche wel eens heeft leeg geroofd. Raar om je hotel daar naar te vernoemen. Campeche is vaak slachtoffer geweest van Nederlandse, Franse en Engelse piraten tot dat de stad werd overgenomen door de Spanjaarden, die er een enorme muur omheen bouwde, om zo de piraten buiten te houden. Een replica van de Lorencillo, van onze eigen piraat Laurens de Graaf ligt hier nog voor de kust.
Campeche is een geweldig mooi stadje met veel verschillende gekleurde huizen.

's Avonds eet Peter de beste rib-eye van zijn leven. Nol, hij had graag een stukje voor je meegenomen, maar we zijn bang dat het dan een beetje gaat stinken in de auto.