Yosemite

19 mei 2016 - Jamestown, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar Yosemite national park. Helaas geen sequoiabomen voor ons want grote delen van het park zijn nog afgesloten i.v.m. sneeuw en restoratie. Wel kunnen we een route rijden langs prachtige vergezichten, door de vallei en langs watervallen die gecreëerd worden door smeltend ijs.

We leggen een route afvan zo'n 100 km door het park. Vanuit de auto zien we een waterval, er is een parkeerplaats in de buurt, dus kunnen we mooi parkeren en naar de waterval toe lopen. Hoe dichterbij we komen hoe kouder het wordt. Dan zien we een waterval van bijna 200 meter meter omlaag vallen. Het is een enorm kabaal, we kunnen zo dichtbij komen dat je er nat van wordt. Later zien we nog een waterval van wel 700 meter hoog. Wat een geluk dat we hier in mei zijn, dan zijn de watervallen op z'n grootst. In de herfst en winter zijn ze er niet.

Onze overnachting hebben we geboekt in Jamestown, een klein goudmijndorpje uit 1848 toen James Marshall hier goud vond. Het dorpje is naar hem vernoemd. Het is een klein dorpje met allemaal huisjes uit die tijd. We slapen in een hotelletje waar de tijd lijkt te hebben stil gestaan, geweldig.

Eerst tijd voor een biertje bij Willow Steakhouse op het terras. Willow heeft een bar en daarnaast een restaurant en bestaat al sinds 1862. We komen in gesprek met Dawn en Tom, de enige niet locals op het terras. Zij zijn met de Harley vanuit San Francisco komen rijden. Omdat  ze vandaag zelf in de buurt van Jamestown hebben rond gereden, kunnen ze ons mooi tips geven over wat wij morgen gaan doen.

'Savonds eten we ook bij Willows Steakhouse. Het interieur is nog het zelfde als in 1862. Toen was het een hotel voor rijke zakenmannen en zelfs president McKinley heeft hier geslapen.

1. Nol:
    20 mei 2016
    Wij zijn even via Google earth bij jullie geweest in Jamestown.
    Logeren jullie in het National Hotel? Zo ja, dan komen we eraan.
    Het is wel een spectaculaire reis die jullie maken! Geniet ze verder.
  2. Marije:
    20 mei 2016
    Nee, in de Royal Carriage Inn. Ook zo'n mooi pandje waar de tijd lijkt stil te staan. Spectaculair is het zeker. Greetingsbfrom the States!