Van Sydney naar Port Macquarie

5 februari 2020 - Port Macquarie, Australië

Vandaag hebben we onze auto opgehaald in Sydney en kan het avontuur links rijden voor ons beginnen. Peter rijdt het eerste stuk en gebruikt meestal zijn ruitenwisser om aan te geven dat hij wil afslaan. De richtingaanwijzer zit hier namelijk aan de andere kant van het stuur. Ik merk zelf later dat het links rijden niet het lastigste is, maar dat de andere auto’s aan de “ verkeerde” kant van de weg rijden, zo staan ze aan de verkeerde kant wanneer ze een rotonde oprijden, je bent ook gewend om naar links te kijken wanneer je een rotonde oprijdt, maar nu moet je uiteraard naar rechts kijken. Gelukkig komen we heelhuids aan in Port Macquarie, het plaatsje waar we gaan overnachten.

‘s Avonds eten we in een restaurant met een veranda die mooi uitkijkt over de baai van Port Macquarie. Er zitten Pelikanen in de baai die proberen met hun lange snavel vis te vangen, af en toe lukt dat en dan slikken ze in het geheel zo’n vis door.

Ik eet vanavond Barramundi, een vis die vooral voorkomt in de Indische oceaan en in de Australische rivieren. Het is een witvis en erg lekker. Calamaris en knoflookgamba’s zorgden ervoor dat Peter stil was ;-)

1. Yojoh. S:
    5 februari 2020
    Leuk hoor genieten. Benieuwd naar de rest
  2. Chris:
    5 februari 2020
    Haha, geweldig! Mooi verhaal!
  3. Frank:
    6 februari 2020
    Fr: Dat links rijden is behoorlijk "triggie". Wist je dat zij speciaal voor de toeristen het mes rechts en de vork links van het bord leggen, maar zelf andersom eten?
  4. Gr. Pa en Deb:
    6 februari 2020
    dat links rijden went nooit,het is leuk om het mee te maken wij hebben het een paar keer mee gemaakt . lachen
  5. Louitje:
    6 februari 2020
    Nos esta encantando vuestro viaje. Disfrutad mucho y cuidaros. Un beso muy grande de los 3