San Cristobal

12 maart 2018 - San Cristóbal de las Casas, Mexico

Vandaag hebben we rustig de tijd om San Cristobal te bekijken. Het is een stadje met kleine gekleurde woningen en leuke winkelstraten en veel mensen.

's Middags gaan we lekker op een terrasje zitten om naar alle mensen te kijken. Dit is goed vermaak, er gebeurt zo veel. Vrouwen met kinderen op de rug gebonden in een draagzak verkopen vooral gekleurde doeken. Verkopers van suikerappels, suikerspinnen en verschillende soorten snoep. Vrouwen verkopen zelfgemaakte koekjes en gebakjes. Straatkinderen bedelen geld bij elkaar, ééntje is daar specifiek goed in. De meeste straatkinderen worden er door de familie op uit gestuurd om wat geld te verdienen. Soms verkoopt hun moeder wat in de buurt. De verkopers zijn allemaal Tzotzils. Zo hier en daar delen we wat geld uit en we doneren zelfs geld voor een kindertehuis. We hopen maar dat alles op de goede plaats terecht komt.

's Avonds eten we heerlijk Mexicaans, vooraf een kleine kaasfondue en daarna burrito's en taco's. De beste van de vakantie tot nu!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Chris:
    13 maart 2018
    Leuk en lekker! En een mooie naam voor een stad...
  2. Tanja:
    13 maart 2018
    Heel mexicaans... burger king...
  3. Lieneke:
    Leuke foto's en nu weer zigzaggend naar Palenque? X
  4. Peter:
    14 maart 2018
    Yep, en inmiddels al enige tijd aangekomen. Waarschijnlijk morgen geen blog aangezien vandaag echt een reisdag was.

@Chris, hoezo?? 😜