Van Queenscliff naar Apollo Bay

21 februari 2020 - Apollo Bay, Australië

Wat een rare taal wordt hier gesproken. Ben ik net wat gewend aan het Australisch, spreken ze rond om Melbourne toch wel even een ander dialect. De Australische-Engelse taal is trouwens ontstaan toen de eerste generatie kinderen werd geboren in Australië. Zij werden blootgesteld aan een breed scala van dialecten uit alle delen van Engeland maar ook in het bijzonder Ierland. Hieruit ontstond een soort straattaal.

We rijden vandaag een stuk van de Great Ocean Road, een van de mooiste wegen ter wereld (zeggen ze). Voordat we bij deze weg aanbelanden nemen we eerst even een kijkje op Bells Beach, het bekendste surfstrand ter wereld waar de grootste wedstrijden worden gehouden. Helaas is de weg er naar toe afgesloten en moeten we een andere weg zien te vinden. Na een paar keer heen en weer rijden, lukt dat. Aangekomen op Bells Beach zien we een mooi strand maar dat is het dan ook hahahah, zeker niet de moeite waard om een paar keer voor heen en weer te rijden.

We vervolgen onze weg, we rijden over kronkelwegen door bergen met hier en daar prachtig uitzicht op mooie baaien met turquoise water. We lunchen op een lookout punt, Teddy’s genaamd. We zitten midden in de natuur met aan de ene kant uitzicht op een prachtige baai en aan de andere kant op de bergen, wat een geweldig punt. De volgende stop wordt Koala Kafe, een cafeetje waar je uiteraard wat kan eten en drinken, maar het schijnt als je daar in de buurt een klein rondje loopt dat je dan allemaal Koala’s in het wild ziet. En jawel hoor de eerste beste boom naast het Cafeetje zit een Koala lekker te eten, en wat is tie leuk, veel leuker dan op plaatjes. In de boom er naast zit een Koala lekker te slapen. In principe slapen ze 20 uur per dag en zijn ze vooral actief in het schemer, dus het is een bonus dat er eentje net zit te eten. Ook zien we hier Kookaburra’s (de vogel waar Peter mee op de foto staat) en papegaaien.

We overnachten de komende twee dagen in Apollo Bay een mooi kust plaatsje met een prachtige baai deels omringt met bergen.

1. Chris:
    22 februari 2020
    Ah, super, hoor! Zulke dingen maken de reis bijzonder, toch? Letterlijk en figuurlijk in een andere wereld. Mooi!
  2. Frank:
    22 februari 2020
    Met Moppie op mijn schoot had ik de eerste week niet met met jullie willen ruilen. Maar nu ligt dat iets anders, geweldig.
  3. Yojoh. S:
    22 februari 2020
    Prachtig wat een natuur. Jullie moeten ogen te kort komen.
  4. Nancy:
    22 februari 2020
    Oh, wat geweldig zeg dat jullie zulke prachtige beesten zien steeds. Die koala's zijn schattig zeg.