Van Port Macqaurie naar Byron Bay

6 februari 2020 - Byron Bay, Australië

Jaaahh, ik heb kangoeroes gezien, ze stonden zomaar in eens ergens langs de weg toen we van Port  Macqaurie naar Byron Bay reden, Het is een echt wonder dat ik ze heb gezien want het regent de hele dag keihard, waardoor ons zicht af en toe beperkt is tot 1 meter. Die Australiërs vinden het blijkbaar doodnormaal om in dit weer zonder lichten te gaan rijden, waardoor we nog beter op moeten letten. Gelukkig is het niet zo druk op de weg. Onderweg zien we ook veel zwart geblakerde boomstammen waar inmiddels toch weer groene blaadjes aan groeien. We vermoeden dat dit niet van een bosbrand is van dit jaar maar eerder.

Onderweg stoppen we bij een wegrestaurant, wat een oude Italiaanse nederzetting blijkt te zijn. Eind 19de eeuw hebben hier een paar Italianen uit Venetië geprobeerd een leven op te bouwen. Ze maakten wijn, bebouwden het land en hielden vee. Maar ze moesten uiteindelijk toch concluderen dat dit niet voldoende was om goed van te leven en zijn vertrokken. Nu worden de gebouwen gebruikt als wegrestaurant en als museum.

Na 400 km. gereden te hebben komen we aan in Byron Bay, we hebben hier een soort trekkershutje/caravan gehuurd met een grote veranda. Komt goed uit want het regent nog steeds en nu kunnen we mooi onder het afdak genieten van een biertje. Na een paar uur word de regen iets minder en besluiten we snel het dorp in te lopen om paraplu’s te kopen en wat te eten. De weersvoorspellingen voor de komende week zijn ronduit slecht dus die plu’s komen vast van pas.

1. Lieneke:
    6 februari 2020
    Hè jammer dat jullie onderweg zoveel regen hebben, vermoeiend om te rijden. Gellukkig weet Peter waar de ruitenwisser zit. Gaaf dat je de eerste kangoeroes hebt gezien. Blijven jullie een paar dagen in Byron Bay of vertrekken jullie morgen weer? Doe maar rustig aan jullie hebben "Alle tijd" zie Giphard ;-)
  2. Lieneke:
    6 februari 2020
    Gelukkig!!
  3. Gr. Pa en Deb:
    7 februari 2020
    wat leuk dat jullie kangoeroes hebben gezien. zo jullie hebben al heel wat kilometers gemaakt dat is bijna spanje van conil naar de grens frankrijk wat is australie enorm groot. jammer dat die italianen vertokken zijn, anders hadden jullie lekker een pasta kunnen eten .fijne reis verder xxx
  4. Frank:
    7 februari 2020
    Regen is wel goed voor het thuisfront, want dan heb je meer tijd om te schrijven. Voor jullie is het wel jammer natuurlijk en ik hoop niet dat het veel langer aanhoud. Ook jammer voor die ene kangaroe, nu zit zijn buidel vol met water.
  5. Tanja:
    ❤️