Outback 2 (Uluru)

19 februari 2020 - Yulara, Australië

Vanochtend uitgeslapen tot 6 uur want ook hier moet je vroeg aan de wandelingen beginnen. Onze eerste stop wordt Kata Tjuta (veel hoofden in de taal van de Aboriginal stam Anangu). Het zijn 36 aaneengeschakelde rotsblokken, de hoogste is 546 meter. We lopen de  Valley of the Winds route. Ik vind het geweldig, je loopt tussen een aantal van de enorme rode rotsblokken door, en het uitzicht is overal prachtig. Op sommige stukken waait een harde wind, waarschijnlijk is de route daar naar vernoemd. Wanneer we van Kata Tjuta naar Uluru rijden passeren we een uitkijkpunt waarvandaan je zowel Kata Tjuta als Uluru kan zien. Deze twee rotsformaties liggen toch zo’n 50 km. uit elkaar. Ook mooi dat je Kata Tjuta vanaf hier in zijn geheel op de foto krijgt.

Deze twee prachtige rotsformaties zijn heilige plaatsen voor de Aboriginals. Zij geloven o.a. dat Kata Tjuta en Uluru geschapen zijn door hun voorouders. Omdat zij afstammen van deze voorouders zijn zij verantwoordelijk voor het land. Pas in 1985 is dit hele gebied terug gegeven aan de originele bewoners van dit land. Dan zal je denken dat hier toch aardig wat Aboriginals zouden rond lopen, maar niks is minder waar. Het land is verpacht aan de Australische regering, die het samen met de Aboriginals in beheer heeft. De meeste mensen die hier werken zijn van Aziatische afkomst.

1. Tanja:
    19 februari 2020
    Jeuj de mutsen!! Heel vet x
  2. Nicole:
    Leuk tassie Peet!!!
  3. Lieneke:
    19 februari 2020
    Super indrukwekkend, prachtige foto's. Lijkt me niet zo makkelijk om te lopen, heb je reserve schoenen? ;-)
  4. Chris:
    👍🤗
  5. Roos:
    20 februari 2020
    Prachtig ziet het er uit!
    Jullie ook trouwens 😉😘