Byron Bay

7 februari 2020 - Byron Bay, Australië

We staan vanochtend op in de stromende regen, we zijn maar wat blij met onze veranda want daardoor kunnen we wel lekker buiten zitten. Wat later op de ochtend lijkt het wat droger te worden dus we lopen onder onze parapluutje naar het dorp. Byron Bay is een leuk klein surfersdorpje maar vooral voor jongelui.

We lopen richting het strand en komen bij een enorme baai aan. Kapitein James Cook noemde de baai naar John Byron (ontdekkingsreiziger) vandaar de naam Byron Bay.

Byron Bay ligt op het meest oostelijke punt van Australië. Het Cape Byron Lighthouse staat op de nationale erfgoedlijst dus een goede reden om daar naar toe te lopen. Het is een flinke wandeling omhoog langs het strand met mooie uitzichten over de baai. Na een paar uur lopen komen we hongerig en dorstig aan bij de vuurtoren, het was iets langer lopen dan verwacht hahahha. Maar het is een mooie vuurtoren uit 1901 en vanaf hier natuurlijk ook weer een spectaculair uitzicht. De regen is inmiddels gestopt en het is weer subtropisch warm. We wandelen via een andere toeristische route weer naar beneden. Deze route loopt midden door het land en je waant je meteen in een soort regenwoud, met bijbehorend klimaat. Sjesus, wat hebben wij gezweet maar zeker de moeite waard om te hebben gezien.

Aan het eind van de middag breekt zelfs de zon nog door en gaan we nog even naar de surfers kijken op het strand.

Vanavond eten we bij Asia Joe’s. Na de heerlijk gemarineerde kipkluifjes vooraf, eet ik Pad Thai en Peter een special van het huis; erg lekker allebei.

1. Chris:
    7 februari 2020
    Klinkt en ziet er goed uit, hoor! Raar, die weerswisselingen. Hier op het nieuws hebben ze het over zeer zware regen en overstromingen in Australië. Hopelijk blijft jullie dat bespaard en kunnen jullie verder lekker genieten van de rondreis. Tot nu toe klinkt de reis in ieder geval geweldig en indrukwekkend!
  2. Frank:
    8 februari 2020
    Hebben jullie al in de regen dansende Australiers gezien? Daarvoor stonden ze ook te dansen, maar dat kwam omdat het te heet onder de voeten werd.
  3. Yojoh. S:
    8 februari 2020
    Heel mooi. Straks gaat peter ook nog fietsen. Dan komt er een foto in de krant
  4. Louitje:
    9 februari 2020
    Niceeeee
  5. Nicole en Peter:
    9 februari 2020
    Wat jammer al die regen, maar jullie maken er wat moois van! Always look on the bright side.... hier een lekkere, lome, winderige en natte zondag! Flip is bijna weg gewaaid 💨💨💨