Van Ballarat naar Bendigo

27 februari 2020 - Melbourne, Australië

We rijden vandaag verder de binnenlanden in richting Bendigo en onderweg stoppen we in nog twee kleine goudmijndorpjes. Dit gebied wordt ook wel de goldfields genoemd, uiteraard omdat hier veel dorpen zijn te vinden die in de tijd van de goldrush zijn gesticht. Het valt ons onderweg op dat het in dit deel van Australie extreem droog is, bomen zijn in de toppen kaal, het land is overwegend geel, ook is het een stuk warmer dan aan de kust.

Het eerste dorpje dat we aandoen is Castlemaine. Dat dit van origine een dorpje is uit 1850 is niet echt zichtbaar meer, mede omdat er lelijke winkelpuien aan de oude panden zijn gebouwd.

Het tweede dorpje waar we stoppen is Maldon, het centrum bestaat uit twee straten met aan beide kanten allemaal oude pandjes uit 19e eeuw. Het is net of de tijd hier stil heeft gestaan, alsof je in het openluchtmuseum staat maar dat er dan ook daadwerkelijk mensen wonen. Het enige wat het straatbeeld verandert zijn de auto’s.

Onze laatste stop is Bendigo, we overnachten in een oud hotel het Shamrock hotel.

1. Yojoh. S:
    27 februari 2020